Találkozásaim hivatalos eseményeken Szigeti Lászlóval

0.jpg

Az elmúlt évek során középiskolai igazgatói tevékenységem ideje alatt folyamatos hivatalos kapcsolatot tartottam fenn Szigeti László oktatásügyi államtitkárral, később iskolaügyi miniszterrel. Több alkalommal személyesen fogadott a minisztériumban is, ahol szakmai eszmecserét folytattunk. Kikérte véleményemet a magán szakmunkásképző intézmények működéséről, miután nem egy sorsának alakulása akkortájt dőlt el.
Szigeti László oktatásügyi miniszter 2006-ban Dunaszerdahelyen az Egyesített Szakközépiskolában Európai Unió-s pályázat eredményeként 150 diáknak személyesen adta át a megszerzett ECDL-bizonyítványokat.

1_13.jpg

Fényképen balról jobbra: Bódis Lívia, Szigeti László, Molnár Ilona, Hecht Anna, az ECDL-bizonyítvány átvevő személy, a mikrofonnál Magyarics Mónika

2_6.jpg

Egyesített Szakközépiskola 150 diákja


2018. március 14-én jelen voltam Szigeti László Magyar Érdemrend tisztikeresztje kitüntetésének átadásán Dunaszerdahelyen, ahol néhány szót is váltottunk, kitűnő hangulatban és formában volt. Ezek után hivatalos eseményeken nem találkoztunk. Jóval később 2020. április elején beszéltem vele telefonon, akkor mondta el nekem, hogy beteg lett. Ettől fogva meghitt baráti kapcsolat alakult ki közöttünk, telefonon, SMS üzenetek, e-mailek által tartottuk a kapcsolatot. Az utolsó üdvözletet 2021. december 24-én küldte nekem. Az utolsó e-mailemet február elsején küldtem neki, akkor még nem gondoltam, hogy a tavaszra tervezett közös találkozásunk már örökre homályba vész. Február 2-án kaptam a hírt, hogy nagy a baj, február 3-án kora reggel 5 óra 33 perckor pedig már a halálhírét tudatták velem.
Tiszteltem Őt munkásságáért, sajnáltam az Őt ért bírósági pereskedésekért, megértettem az emberekbe vetett hitének megingását, átéreztem betegsége alatti időszakát, melyről őszintén beszélt velem. Ezen a téren rövid szoros kapcsolat alakult ki közöttünk, sorstársának nevezett. Örökre lelkembe vésődtek szavai, és csak remélni merem, hogy egy kis támogatást tudtam adni Neki az életéért vívott nagy harcában, melyben legnagyobb támasza felesége, felnőtt gyerekei voltak és hite. Hiányozni fog elsősorban családjának, rokonainak, barátainak, jóismerőseinek, szomszédoknak, azoknak, akiket munkájával segített, azoknak, akik nem felejtették el Őt az utóbbi 2 év során sem.

Szigeti Lászlót 2022. február 8-án 14 órakor helyezik örök nyugalomra a párkányi temetőben.

 

3_9.jpg

2018. március 14-én a díjátadásra váró személyek között Szigeti László

4_9.jpg

Magyarország nagykövetétől, Pető Tibortól Szigeti László átveszi a Magyar Érdemrend tisztikeresztje kitüntetést

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetakarigazis.blog.hu/api/trackback/id/tr7117232748

Lehet, akár igaz is

A blog az életből vett példákról, megtörtént esetekről, tapasztalatokról szól környezetünkkel, utazással, pedagógiával kapcsolatban, valamint kiállításokról, koncertekről, rendezvényekről.

Friss topikok

süti beállítások módosítása