Erdélyi Kör konferenciáján voltam

Abban a megtiszteltetésben volt részem, hogy barátaimmal részt vehettem az Erdélyi Kör évente megrendezett három napos konferenciáján, melyre ez éven Parajdon került sor. Erdélyi Kör az ötven éve működő Svájcban alakult Európai Protestáns Magyar Szabadegyetem mellett huszonkét éve tevékenykedő testvérszervezete, melyet többségében református értelmiségiek, főleg református lelkészek alkotják. A konferencia helyszíne, résztvevők szálláshelye Parajdon végig folyó sebes patak által mintegy szigetetet képező gyönyörű környezetben álló Urbán Andor üdülőközpont volt. A meghitt összejövetel megnyitóját Ötvös József lelkész, EK elnök tartotta, aki kiemelte, hogy a Felvidék képviseletében Molnár Ilona evangélikus nyugdíjas iskolaigazgatóra az Erdélyi Kör tagjaként számítanak a jövőben. A megérkezés utáni ebédet áhitat követte, majd Tamási Áron székely magyar író életének, munkásságának bemutatására került sor, amely másnap összekapcsolódott Farkaslakán szülőházának és síremlékének megtekintésével.

Tamási Áron szülőháza

Ezenkívül megismerkedhettünk szakember előadása révén a Székelyföld közepén, Marosszék és Udvarhelyszék határán létező egy hosszában-széltében 30 km-es kistérséggel, a Sóvidékkel. A vacsora után pedig találkozhattunk a Sóvidék képzőművészeivel, Bocskai Vincével, Sánta Csabával, Vinczeffy Lászlóval, Kuti Botonddal. Másnap gazdag művelődéstörténeti kiránduláson vettünk részt, Szejkefürdőn megtekintettük Mini Erdély csodálatos parkját. Ezt követően meglátogattuk Orbán Balázs író, néprajzi gyűjtő, fotográfus múzeumát, síremlékét.

Orbán Balázs - Szejkefürdő

Szombati programunk befejezéseként Énlakán Székelyföld egyik leghíresebb unitárius műemlék temploma felejthetetlen élménnyel szolgált rovásírásáról híres kazettákból álló mennyezetével.

Énlaka unitárius templom

Énlaka unitárius templomának kazettás mennyezete

Este pedig kötetlen beszélgetéssel folytatódott az Erdélyi Kör jövőévi terveiről, programjáról. A harmadik napon életre szóló élményben lehetett részem, amikor a színültig megtelt parajdi református templomban együtt énekeltek a vendég hajdúböszörményiek, mögöttem ülő fiatal jóhangú parajdi férfiak, Erdélyi Kör számos lelkésze, és mi, páran felvidékiek. Az adott pillanatban elmondani nem lehet milyen fájdalmas érzés járta át a szívemet, meghatódottságtól a könnyem is kicsordult, miközben a gyönyörűen zengő egyházi református énekek betöltötték az egész templomot, az ott lévők szívét.

Parajdi református templomban istentisztelet előtt

Másnap értesültem arról, hogy egyik legjobb barátunk életmentő műtétje sikerült, ő és felesége jól vannak.

Fotókat készítette Szabó Miroslav

A bejegyzés trackback címe:

Lehet, akár igaz is

A blog az életből vett példákról, megtörtént esetekről, tapasztalatokról szól környezetünkkel, utazással, pedagógiával kapcsolatban, valamint kiállításokról, koncertekről, rendezvényekről.