Sörfesztivál a vajdasági Topolyai-tó partján

1_15.jpg

A forró nyár kedvez a sörfesztiváloknak, így jutottam el augusztus eleji hétvégén a vajdasági Topolyai-tó partján a Községi Idegenforgalmi Szervezet által rendezett kétnapos kézműves sörök fesztiváljára-tó partján, ahol kilenc sörfőző söreit lehetett megízlelni. A gazdag kínálatból lehetett választani gyümölcsös ízű, komlóval, tengeri algával ízesített, felső erjesztésű búzasörből, házi receptúrával rendelkező helyi sörfőzők termékeit kóstolgatni. Aki még nem ivott kézműves szűrt vagy szűretlen, a gyöngyöző világostól a mézsárga, rozsdás, barnás, egész sötét színű sörökből, nem is tudja miről maradt le. A Drozli, Guliver, TheBlack Turtle, Krugher i brent, 3bir, Kabinet, Arator, Gardos, Bandi sörfőzők szolgáltatták finom söreiket Craft Beer Festen a vajdasági romantikus környezetben a lenyugvó Nap hátterével kezdődően éjszakába nyúló két napig a Topolyai-tó partján, miközben menő zenei együttesek szórakoztatták a nagyérdemű résztvevőket, távolról is érkező látogatókat. Talán a malátából készült Bandi sörnek volt a legnagyobb sikere, népszerűségét jó minőségű hazai alapanyagának köszönhetően.

Személy szerint a voksomat Kabinet által kínált világos, gyümölcsös ízű, gyömbérre emlékeztető söre mellett tettem le, választásomhoz hozzájárult a sört szolgáltató Vladimir, belgrádi fiatal marketinges is, aki hibátlanul beszélt magyarul. Megtudtam, hogy 7 évig élt Budapesten, ahol hivatásos futballista volt. Ahogy Vladimir mondta, volt barátnője Komárnoból származott. Őszintén szólva nagyon meglepett, hogy 7 év alatt nem csak beszélni, de helyesen írni is megtanult Vladimir. Ez maga a csoda, talán megtaláltam, hogy milyen módszerrel lehetne nálunk Szlovákiában a középiskolákban tanuló diákokat megtanítani a magyar helyesírásra, irodalmi nyelv ismereteire, művelt köznyelv használatára.

sorfesztival_vladimir.jpg

Vladimir

Sosem jönnének rá, honnan tudtam meg, hogy Vladimir hiba nélkül ír magyarul. Sikerült meggyőzni Őt, hogy a sörnapok befejezése után megkapjam a cég fesztiválon kitett reklámképét. Este 10 óra előtt két perccel hibátlanul megírt, magyarul megfogalmazott mondatokból álló sms-t kaptam tőle, hogy indulhatok a képért, várni fognak. Mivel 15 km-re tartózkodtam a Topolyai-tótól, egyik régi barátom, volt egyetemi társam ment el helyettem. Mindezeket sms-k segítségével közöltük egymással. Igy bizonyosodtam meg szerb anyanyelvű Vladimir hihetetlen képességéről, emberi hozzáállásáról, szavahihetőségéről. Éjfél előtt két perccel kaptam az utolsó üzenetet barátomtól: Vladimir megvárt, tied a kép. Szóval enyém lett a hőn akart reklámkép.

Hálás vagyok a sorsnak, hogy a fiatalok között rátaláltam Vladimírra, aki visszaadta a fiatalságba vetett hitemet. Hogy idős korom ellenére ilyen gesztussal ajándékozott meg. Természetesen tisztában vagyok azzal, hogy mindez nem csak nevelés kérdése, intelligencia kell hozzá.

Arra gondolni sem merek, hogy jóbarátom gyalog több kilométert tett meg vasárnap éjjel a topolyai sörfesztivál helyszínére kissé hóbortos kívánságom végett.
Egy szó, mint száz, ez a sörfesztivál mindig emlékezetes marad számomra, s legyen tanulságos a soraimat olvasók számára is.

sorfesztival_kabinet.jpg

Sörfesztivál Kabinet

A bejegyzés trackback címe:

https://lehetakarigazis.blog.hu/api/trackback/id/tr5917915791
Nincsenek hozzászólások.

Lehet, akár igaz is

A blog az életből vett példákról, megtörtént esetekről, tapasztalatokról szól környezetünkkel, utazással, pedagógiával kapcsolatban, valamint kiállításokról, koncertekről, rendezvényekről.

Friss topikok

süti beállítások módosítása