Kínában jártam 2008-ban (8.rész - befejezés)

Hong Kong utazásunk utolsó állomása volt. Utazásban megedződve, tele szebbnél szebb élményekkel érkeztünk egy olyan világvárosba, melyről álmodni sem lehet, annyira fantasztikus, lenyűgöző volt Hong Kong. Szállásunk a szokásostól eltérően egy felhőkarcolóban volt, a szobánk összes belül levő üvegfalai meghökkentő módon hatottak, beleértve a fürdőszobát is, mintha kirakatban lett volna az ember. Úgy tűnt, ez volt számunkra kínaiaktól a bónusz.

Hong Kong

Idegenvezetővel a nappali és éjszakai várost néztük meg, amennyire tellett a város hatalmasságához mérten és az időnk rövidsége miatt. Nagy meglepetésünkre az egyik kilátóban magyar házaspárral találkoztunk, akik Limában élnek.

Hong Kong magyarokkal Limából

Esti Hong Kong

Hong Kong éjjel

Hazautazásunk előtti napunk szabad volt, mi úgy határoztunk, hogy megnézzük a Dél-kínai tengert. Metróval és busszal leértünk a Repulse öböl strandjára. Abban a szerencsében volt részünk, hogy útközben megláthattuk Jackie Chan villájának feljáróját, a 99 szám alatt. A kellemes meglepetés tovább folytatódott azzal, hogy a strand üres volt, a tengervíz pedig nagyon meleg. Így órákig fürödtünk, nem hazudtolva meg vízimádó voltunkat. A tengerparton ebédidőben öltönyös, fiatal titánok, kiöltözött menedzserek kínai kaját habzsoltak, majd kedvet kaptak tőlünk, és feltűrt nadrágszárral bemerészkedtek a tengerbe. Hiába, a vonzás hatalma.

Repulse öböl strandja

Jackie Chan házának bejárata

Mivel a hazautazás ideje egyre közeledett, hamarabb felkerekedtünk, és elindultunk. Azonban nem várt bonyodalomban találtuk magunkat, ugyanis huzamos időre elment az áram. Ezért taxit fogtunk, ami rendben is lett volna, de beállt a forgalom, soha nem látott hatalmas dugó alakult ki. Taxit váltva, futásnak eredtünk, sikerült fognunk egy furgont, amivel az utolsó percekben elértük a szálloda előtti buszunkat. Igazi kalandorokhoz mérten, ha izgalmak közepette is, de célba értünk. Nem hagyott cserben a szerencse. Kína személy szerint nekem 2008-ban meglepetést okozott, olyan építészeti robbanásnak lehettem tanúja, mind a régi időkből, mind jelen századunkból, amit egyáltalán nem vártam Kínától. Már abban az időben is feltételezhető volt, hogy néhány év múlva mindenkit leköröz Kína a fejlődés minden területén. Egy életre szóló élmény volt. Sok mindent láttunk, sűrű volt a program, jó volt a kínai és a cseh idegenvezető is. A koronavírus elmúlta után a nagyutazóknak, akik bírják a sok gyaloglást, legalább 5-6 alkalommal repülővel utazni, több órás buszozásokat, tudom ajánlani cseh utazási irodával Kínába utazni. A Kínában jártam 2008-ban a 8. résszel befejeződött.

Hong Kong szimbóluma

Modern Hong Kong

Vallási szobor

Virágok

A bejegyzés trackback címe:

Lehet, akár igaz is

A blog az életből vett példákról, megtörtént esetekről, tapasztalatokról szól környezetünkkel, utazással, pedagógiával kapcsolatban, valamint kiállításokról, koncertekről, rendezvényekről.