A 21. században megtörtént esetek a pedagógiai területen Szlovákiában
Sokéves pedagógiai tapasztalataim alapján írok egy magyar szakközépiskolában megtörtént esetekről. Az iskola olyan, amilyen a társadalom. A pedagógusok minősége szintén a társadalomtól, továbbá a családi hátterüktől, az intelligenciájuktól, a közösségcentrikusságuktól, stb. függ. A 21. század szakközépiskoláiban a tanárok 40 százaléka végzi becsületesen, szívesen a munkáját. A további 40 százalék leadja az anyagot, rutinból tanít. Míg a maradék 20 százalék „ahogy esik, puffan” módján végzi a munkáját, azaz nem törődik a munkájával.
Pályám során találkoztam olyan magyar szakossal is, aki nem ismerte a helyesírás szabályait, a dolgozatokat hibás javítással hónapok elteltével osztotta ki a tanulóknak, egy-egy dolgozatra 20 osztályzatot is adott. Szerintem az ilyen pedagógusnak nincs helye a tanításban. De szerencsére ezzel az extrém esettel csupán egyszer találkoztam, és remélem másoknak nem volt, nem lesz ilyen élményben részük ebben a században. Elrettentő esetként megéltem, hogy voltak a pedagógusok között olyan tanárok is, akik „sakkban tartották”, érzelmileg zsarolták, üldözték egy-egy kollégájukat, sőt tanulók hallatára fenyegették meg az általuk kitippelt tanárt. Vagy manipulálták a háttérben a tanulókat a nekik nem tetsző tanárok ellen. Sajnos olyan ez, mint a rémálom, de igaz. Meggyőződésem, hogy ilyen szociopata-féle tanároknak nincs mit keresniük a tanításban.
Egyedüli megoldás lehetne a kötelező pszichológiai vizsgálatok bevezetése az iskolákban, sőt legalább öt évenként ajánlatos lenne megismételni a pszichológiai vizsgálatokat. A pedagógiai tanulmányokat választó diákok számára a tehetségvizsga, intelligencia felmérése mellett ugyancsak pszichológiai teszteket lenne célszerű elvégeztetni. A középiskolás tanulók viselkedése az évek során változott, de nem oly mértékben, hogy kétségbe kellene esni emiatt a munkájukat becsületesen, szívesen végző pedagógusoknak és a gyerekeiket szerető, gondos szülőknek.
Pedagógiai pályáját „megjárt” pedagógus